Weer een berichtje uit het beruchte Neumarkt! - Reisverslag uit Neumarkt, Duitsland van Nicole Ranke - WaarBenJij.nu Weer een berichtje uit het beruchte Neumarkt! - Reisverslag uit Neumarkt, Duitsland van Nicole Ranke - WaarBenJij.nu

Weer een berichtje uit het beruchte Neumarkt!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

19 Maart 2008 | Duitsland, Neumarkt

He allemaal,

Hier weer een update uit het winterse Neumarkt! Ik wou door middel van dit berichtje iedereen even bedanken voor de leuke reacties en kaartjes. Ben der echt superblij mee en het fleurt de kale wanden in mijn kamertje zo mooi een beetje op. :)
Ik ben ondertussen al weer 5 weken in Neumarkt en het tussengesprek izit er al weer op. Gelukkig heb ik door dit gesprek ieder geval te horen gekregen dat ik me niet druk hoef te maken voor die opdrachten van school en dat ik gewoon moet genieten van mijn tijd hier, want die stage zou ik zowiezo al halen. Altijd leuk om te horen dus:D
Verder heb ik afgelopen dingen weer eens wat leuke dingen ondernomen. Spannend niet echt maar we hebben ons ieder geval goed vermaakt. Vrijdag avond na school zijn we lekker de stad in geweest met de Regensburg groep en hebben daar nog gezellig in het winkelcentrum koffie gedronken. Dat was wel heel leuk. Hebben meteen even afgesproken dat we de volgende dag weer zouden komen en dan lekker zouden gaan stappen.
Toen we 's avonds weer thuis kwamen hebben we even een pizza gehaald die overigens volgens onze mening uit de magnetron van de pizzeria kwam want hij was koud toen we thuis kwamen. Daarna hebben we ons omgekleed en zijn lekker naar het Sudhaus gegaan. Kwamen we ook van dek oude kermis thuis want de hele tent zat zo vol dat ze pas vanaf 1 uur weer mensen toe lieten. We lieten ons niet kisten en zijn naar het café am Markt gegaan voor een lekkere Lambrusco wijn. Echt een aanradertje.
Daarna zijn we nog even goedu it ons dak gegaan in de partykeller. Echt een aanradertje want is er heel gezellig en deze avond liep het al zeker niet leeg. Aangezien we de volgende dag nog weg wilden zijn we niet te laat naar huis gegaan en rond 3 uur waren we weer thuis.
Zaterdag hebben we lekker uitgeslapen en rond een hadden we eens bedacht dat we wel eens naar Nürnberg konden gaan en we waren wel nieuwsgierig naar die dierentuin. Dus wij meteen onze tas gepakt en als een gek naar het station. We hadden geluk want de bus kwam net aanrijden maar we waren wel wat aan de late kant. We waren er achter gekomen dta we veel goedkoper konden reizen dan we eerder hadden gedaan. DIe fout maken we niet nog een keer. Voor 2 personen samen konden we voor 11,80 een retour krijgen. Die trein is hier echt supergoedkoop.
Toen we op station waren hebben we nog even een paar broodjes gekocht en zijn in de tram gestapt. Dat was nog best wel een end rijden viel me op.
Deze dierentuin staat er ook wel om bekend dat ze zo'n schattig klein ijsbeertje hebben dus wij helemaal enthousiast naar die hokken van de ijsberen met het fototoestel al in de aanslag en wat blijkt. Is het ijsbeertje niet voor publiek te zien. Dat was wel een dompertje maar ach was verder wel een hele mooie dierentuin en het was duidelijk weer voorjaar want overal liepen weer jonkies rond. Ze hadden bij de kinderboerderij ook jonge konijntjes van 4,5 weken. Echt om weg bij te dromen. Marieke moest me echt wegtrekken en had er moeite mee om ze niet mee te nemen. Maarja dat had eelke niet echt gewaardeerd denk ik;)
Trouwens voor een goede conditie is aan de wandel gaan daar ook picobello want we hadden behoorlijke pijn in de benen na ons avontuur. Overal heuvels en stijle gebieden maar dat mocht de pret niet drukken en gaan die brezen er ook weer af:P
Om een uur of 5 hebben we nog even wat gegeten op het station en toen zijn we naar huis gegaan. Daar zijn we thuis ook wel in elkaar gezakt en aan uitgan konden we ook niet echt meer denken, dus dat hebben we maar over geslagen en de volgende dag zou er ook jaarmarkt zijn en daar wilden we ook naar toe. (Als het niet zo zou regenen).
Zondag was het dus een totaal verzopen dag en dan wel te bedenken dat we hadden gedacht dat het in Bayern mooier weer zou wezen. Hopelijk wordt het snel beter weer, maar die zondag hebben we dus niet meer veel uitgespookt.

En nu is het woensdag en je gelooft het of niet. Het sneeuwt hier gewoon en niet van die natte troep maar echt van die dikke vlokken. Het blijft alleen niet liggen. DUs Eelke moet je toch maar effe winterbanden onder laten zetten:P.
En nee ik heb dit weer niet besteld.
Nog maar 1 dagje aan het werk en als het zo door blijft sneeuwen kunnen we morgen om 2 uur sneeuwpoppen gaan bouwen:P
Dit weekend word ook super want onze mannetjes komen hierheen rijden en we hebben ook nog een lang weekend dus wat willen we nog meer:D.
ZO ik hou der mee op voor vandaag want marieke staat te dringen en we willen nog filmpje kijken vanaafd.
Volgende week volgt er weer een update :D
Toedeloetjes en auf Wieder Schnitzel!

Liefs Nicole



  • 19 Maart 2008 - 23:36

    Hans:

    Hoi Nicole,

    Hoe is het met je?
    Het is fijn om te lezen dat je studie goed gaat. Ik begrijp alleen niet dat je nu al weet dat je je stage zowiezo gaat halen.

    Ik wens je in ieder geval een heel fijn Pasen. Eelke komt dit weekeinde bij je op visite, dus dat wordt een super cool vet weekeinde!
    En je zult het geloven of niet: er is een kleine kans dat er ook in Nederland met Pasen sneeuw gaat vallen!

    Groeten van
    Hans

  • 20 Maart 2008 - 20:41

    Inge:

    Fijn dat je je verder niet druk hoeft te maken over die opdrachten.
    Geniet maar van de dagen met Eelke.
    Hele fijne Paasdagen.
    Liefs
    Inge

  • 20 Maart 2008 - 22:59

    Diana:

    Hoi Nicole,

    Fijn dat jij je stage gaat halen! Altijd prettig om te horen!

    Ik wens jullie fijne Paasdagen met jullie mannetjes toe!

    Groetjes van ons allemaal
    uit een nu nog groen Deventer

  • 21 Maart 2008 - 23:50

    Patries:

    Hey Nicole,
    ZO te zien maak je goed gebruik van je vrije tijd!! Je hebt groot gelijk! Klinkt als een hele leuke plek als ik dat uit je verhaal mag opmaken.
    Leuk dat je tussengesprek zo positief was!
    Fijne Paasdagen meid, geniet van je tijd met Eelke!!
    Liefs Patries.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Neumarkt

Nicole

Actief sinds 28 Jan. 2008
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 8276

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 11 Maart 2014

Costa rica

15 Februari 2008 - 15 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: