Supertof paasweekend:D - Reisverslag uit Neumarkt, Duitsland van Nicole Ranke - WaarBenJij.nu Supertof paasweekend:D - Reisverslag uit Neumarkt, Duitsland van Nicole Ranke - WaarBenJij.nu

Supertof paasweekend:D

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

24 Maart 2008 | Duitsland, Neumarkt

he allemaal,

weer een stemmetje uit Neumarkt deze week.
De Pasen is alweer acher de rug en Marieke en ik zitten weer alleen achter de geraniums:(, maar we hebben wel een heel leuk weekend gehad met onze boys.
Ze kwamen vrijdagavond tegen 8 uur aan in ons plaatsje. Echt ik was zo blij om Eelke weer eens te zien nadat ik nu merk ik wel dat ik een hele tijd alleen ben geweest hoor. Vrijdag hebben we lekker bijgekletst en plannen gemaakt voor de volgende dag, maar zaterdag ging de pret pas echt beginnen want na een lekkere uitslaapronde en een ontbijtje gingen we naar het station. Want vandaag gingen we een dsagje naar München!!
We kregen nog wat broodjes mee voor onder weg en hebben we een bayernticket gekocht. Dat is echt goedkoop want voor 27euro kun je tot 5 personen de hele dag reizen door Bayern. Alleen wisten we niet dat dat alleen voor een aantal soorten treinen gelden, maar daar kom ik zo op.
Dus wij dachten lekker goedkoop naar München. Super toch !
Wij onderuit gezakt in de trein stappen naar Nürnberg want daar zouden we overstappen in een andere trein. Geen problemen daar alleen een aantal lallende duitsers aan het bier. Vraag me wel eens af of openbare dronkenschap hier niet verboden is want echt overal drinken ze hier bier. Van feesten tot in de trein tot in de kinderparken aan toe. Zelfs 's ochtends vroeg drinken ze hier al bier en dan willen ze beweren dat wij meer bier drinken in NL. Naja het zal wel.
In Nürnberg had ik een beetje mijn twijfels welke trein we moesten hebben aangezien de ICE treinen wel wat sjieker zijn dan de andere, maar op het kaartje stond voor de treinen van de DB dus ik dacht van het zal wel goed zijn. DUs wij stapten in zo'n mooie ICE trein en gingen lekker zitten en toen ging die rijden. Kwam der opeens op het bord te staan van dat hij ook naar berlijn ging. Oeps... het zal toch niet waar zijn he.
Niet alleen omdat we der niet heen wilden maar het ligt nu niet bepaald in Bayern dus als de conducteur langs komt hebben we een probleem. Dus ik ging meteen naar di conducteur om te vragen of deze trein wel naar Múnchen ging en gelukkig hij ging daar eerst heen. Pff konden we weer adem halen.
Later kwam er een andere conducteur langs en ik gaf hem zo zonder probleme het kaartje met idee dat alles goed was en toen zei hij van dat het kaartje niet geldig was in deze trein. Oepssss.......hoezo niet geldig.
Je maakt een grapje zeker.... Nou niet dus, want de het Bayernticket was alleen geldig voor het zog. Nahverkehr oftewel regiotreinen en niet voor het Fernverkehr. Dus ik vroeg zo hoeveel we dan nog bij moesten leggen. Hij zegt zo 52 euro.... per Person. Dat was even schrikken hoor, want het eerste wat ik dacht was dat heb ik niet bij me.
Gelukkig hadden we genoeg bij ons om alles te betalen op dat moment ands was het wel een heel kort dagje München geworden denk ik en dan hadden we alleen het politiebureau van dichtbij kunnen bekijken ben ik bang, maar het is toch wel eventjes 200 euris bij elkaar.
Das wel zonde hoor.
Dus toen was de reis een beetje minder. Die vent toonde ook echt geen medeleven. Wat een droogkloot zeg!! Hij negeerde Dennis ook nog eens volkomen toen hij in gebroken duits iets vroeg, maar alleen het geld interesseerde hem maar.
Naja eenmaal in München aangekomen werd het wel weer leuk. Jongens wat een groot station is dat zeg. Daar zegt Amsterdam nog U tegen. En mooi dat de stad is.
Ja daar kun je hopeloos in verdwalen. En je hebt ook helemaal niet het idee dat je in Duitsland bent want er komen daar ook heel veel Engelsen en Italianen en dat hoor je constant om je heen.
Wel een heel drukke stad ook want je kan er over de mensen heen lopen. Net zoiets wanneer het in Enschede markt is;)
We hadden jammer genoeg niet zoveel tijd aangezien we op de terugreis wel een normale trein moesten pakken en er rijden niet zoveel normale treinen zagen we al snel. Dus om 7 uur moesten we al weer terug. We hebben lekker van het centrum kunnen genieten en Marieke en ik hadden van te voren al voorgenomen dat we moesten en zouden eten bij een pizzeria want we hadden een dag geleden op tv een programma gezien van een heel goede pizzabakker in München, maarja vind die pizzeria maar eens in een stad als München. Idd dat werd een probleem. En het vervelende is ook dat we ook nergens een pizzeria konden vinden. Wat Regensburg teveel heeft aan pizzeria's konden ze ook wel geven aan München. Eindelijk ana het einde van het centrum hadden we dan een klein restaurantje gevonden en zijn daar gaan zitten en die pizza's waren echt super. Had ik van te voren niet verwacht dat ze zo goed zouden zijn. Dus dat was wel toppie.
Daarna zijn we nog lekker verder gelopen. Dat gemeentehuis is wel kollosaal maar daar kan mijn moeder nog veel meer over vertellen want die is er een week geweest;).
Toen kwam de 2e uitdaging van de dag want Marieke had boodschappen nodig en vind dan maar eens midden in het centrum een supermarkt. Echt die dingen zijn bedreigd daar.
Na ongeveer 3 keer hen en weer door het centrum gelopen te hebben hadden we dan eindelijk een supermarkt gevonden en even de nodige spulletjes ingeslagen voor vanavond.
Daarna was het ook wel tijd om naar het station toe te gaan want de tijd begon te dringen. Eenmaal op het station moesten we nog een tijd wachten omdat we wat te vroeg waren en we zagen ook dat de trein vertraging had van 10 minuten. Naja beter een half ei dan een lege dop.
We gingen in de wachtkamer zitten die lekker warm was. (sneeuw is wel leuk maar ook koud) Toen zagen we het perron waar we op moesten stappen en jawel hoor wij hebben het geluk dat we vandaag net een wedstrijd van Bayern München hadden en de hele meute natuurlijk richting Nürnberg moest. Sja dan sta je wel even je hoofd te krabben als er voor een zo'n treintje meer dan 200 mensen stonden die allemaal aar binnen moesten. Naja staan werd het in ieder geval wel. Gelukkig konden we nog een hoekje vinden om te staan in de trein. Hebben we bijna 2 uur in de trein mogen staan. Naja verbranden we die pizza ook weer sneller dan zittend;P
Eenmaal in Nürnberg moesten we nog een tijdje wachten op de volgende trein en toen zijn we snel even wat te drinken gaan halen. Gelukkig was de volgende trein niet zo druk en konden we na 20 minuutjes weer uitstappen. Toen was het 10 uur. We hadden daarna niet veel puf meer na het vele lopen van die dag dus zijn we toen we thuis waren nog even wat gaan drinken en toen gaan slapen.
De volgende dag hadden Eelke en ik voor ons tweetjes en toen hebben we na het ontbijt besloten om een stukje te gaan rijden naar Amberg. Een plaatsje in de burt van Nürnberg. Het had die nacht ook gesneeuwd dus mooi dat het buiten was. Alles was wit dus ook weer een heel geheugenkaartje vol geschoten. En Amberg was ook zo'n gezellig dorp. Daar hebben we wel even van kunnen genieten met zijn tweetjes. We hebben daar ook zogenaamde Flammkuchen gegeten. Dat kan ik iedereen aanraden. Dat is een soort toast met beleg dat op pizza lijkt. Echt heel lekker.
Toen we weer een beetje waren opgewarmd zijn we lekker weer verder gaan lopen en hebben wat rondgekeken. Zelfs op zondag was het daar nog gezellig. Nadat we Amberg weer gezien hadden zijn we naar Neumarkt terug gereden en daar heb ik ook ontdekt dat de weg die ik in Neumarkt ken zeer beperkt is gebleken:P
We hebben ongeveer 4 keer de stad doorgereden opzoek naar een Mc Donald:P
Ik wist niet dat het daar toch nog zo groot was. En wat bleek dat het maar 100 meter van mijn ziekenhuis vandaan was. Oeps dat deed wel beetje pijn.
De rest van de avond hebben we nog even ene filmpje gekeken en zijn toen ook maar gaan slapen.
De volgende dag was ook weer het uur van de waarheid. Ik verbaas me der over dat als je het leuk hebt hoe snel het weekend danal weer over is. Das echt niet tof. Voor ik het wist was het al weer tijd om gedag te zeggen en nu kan ik me al weer verheugen op het half 6 opstaan van de volgende dag. Jippie :P
Zo ik vind het wel weer genoeg getyp voor vandaag.
Ik ga weer naar boven voor een belletje met mijn mams.

Liefs Nicole

  • 25 Maart 2008 - 09:45

    Samantha:

    Haha dat met die treinkaartjes zou ook echt iets voor mij zijn :p Maar gelukkig konden jullie nog een gezellig dagje München maken!
    Zo te lezen heb je veel plezier daar! Leuk :d
    Liefs Sam

  • 26 Maart 2008 - 10:53

    Inge:

    'T is weer een heel verhaal geworden.
    Jammer van die extra euro's maar tof dat jullie zo'n fijn weekend hebben gehad.

    Groetjes,

    Inge

  • 26 Maart 2008 - 17:58

    Marielle En Klaasjan:

    He nicole,

    wat een dingen maak jij mee zeg! Wel jammer dat eelco alweer zo snel wg moest, maa wel fijn dat hij is geweest! Hier gaat alles zijn gangetje..klaas en ik werken netjes allebei en mn beoordelingen gaan ook de goede kant op ;-)
    nou meis genieten he!!

    liefs,
    Marielle en klaas-jan

  • 29 Maart 2008 - 23:13

    Josca:

    Ik ben blij dat je een fijn weekend heb gehad. Steve en ik reizen nu ook heel veel door de USA in onze vrachtwagen.

    Veel liefs en groetjes
    Josca

  • 30 Maart 2008 - 21:08

    Diana:

    Het was weer een feest om je avonturen te lezen!
    Jammer van het extra geld en gelukkig dat jij zo'n rijke vriend hebt ;-)

    Tja meid alle leuke dingen gaan snel voorbij!
    Fijn dat jullie zo'n fijn weekend hebben gehad!

    Groetjes en wij kijken uit naar je volgende avontuur!

    Veel liefs van ons allemaal!
    Diana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Neumarkt

Nicole

Actief sinds 28 Jan. 2008
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 8271

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 11 Maart 2014

Costa rica

15 Februari 2008 - 15 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: