Bier, Brot und Butter! - Reisverslag uit Neumarkt, Duitsland van Nicole Ranke - WaarBenJij.nu Bier, Brot und Butter! - Reisverslag uit Neumarkt, Duitsland van Nicole Ranke - WaarBenJij.nu

Bier, Brot und Butter!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

04 April 2008 | Duitsland, Neumarkt

He allemaal,

Hier vanuit Duitsland weer een update:)
Alles loopt hier nog steeds als vanzelf.
Heb de laatste 2 weken weer een heleboel nieuwe dingen gezien. Zo heb ik afgelopen week gezien hoe een PEG-sonde wordt ingebracht tijdens een endoskopie. Dat was echt mega interessant en het was wel schrikken want die mensen waren druk bezig en legden me van alles uit en toen werd me opeens zelf die endoscoop in mijn hand gedrukt en mocht ik meehelpen. Nou dan sta je wel met je mond vol tanden hoor:P Haha na een tijdje nam iemand anders het weer over want ik maakte er een potje van:P
Ik heb echt de ruimtelijke vaardigheden van een kromme schaar, dus laat staan als ik ook nog een camera moet besturen:P die aan een meter lange kabel door het lichaam glijd.
Maar vond het wel superleuk om te doen.
Ik heb vandaag ook mijn examen gehaald voor infusietechnieken op de afdeling. Het is nog niet zover dat ik infusen mag aanhangen maar ik mag nu wel infusen klaar maken en weg halen dus weer een stapje naar zuster toe:)
Heb ook van mijn chef gehoord dat ik in juni 2 dagen mag meelopen op de intensive care, 2 dagen op de noodopname, 2 dagen op anasthesie en en dag op de endoscopie. Dus dan heb ik wel iets heel leuks in het verschiet. Ben echt benieuwd hoe het daar is en wat er daar allemaal gaande is. Bernhard heeft wel gezegt dat ik bij de noodopname in het weekend moet werken, maar dat komt omdat er in het weekend veel meer gaande is. Naja ist mir egal voor dat ene weekend. We hebben eindelijk ook weer een paar andere stagiaires op de afdeling rond lopen. Een jongen en een meisje.Is toch wel weer fijn om te kunnen werken met mensen die op ongeveer hetzelfde niveau zitten als mij want soms werd je der wel een beetje moe van dat je altijd de enige was die niet alles mocht doen.Ik heb er nu weer een paar leuke collega's bij en we hebben dikke lol op de afdeling. Ik heb trouwens ook een etentje gehad afgelopen week met mijn collega's in de Thai. Dat was wel leuk om mee te maken. Ze hebben me geprobeert een aantal Bayerische woorden te leren, maar het bleef ook echt bij een paar want die uitspraak is zo anders in het Hochdeutsch:P Ik verkracht dat dialect helemaal.
Maar het eten was wel heel lekker en het was wel heel gezellig. Zo leer je elkaar ook nog van een andere kant kennen dan alleen van het werk.
Had vandaag ook weer een leuke verrassing. Ik was druk aan het werk en opeens kwam Micha naar me toe en drukte een envelop in mijn hand. Ze zei dat de pot voor deze maand verdeeld was onder de collega's en dat ik ook mijn deel kreeg. Er staat altijd een spaarvarken op de afdeling waar patienten wat geld in kunnen gooien voor de goede zorgen. Fooien dus. Ik dacht al zo van: huh krijg ik als stagiaire ook geld?
Bleek er ook nog eens 40 euro in mijn envelop te zitten. Das even een verrassing:) Marieke en ik hadden afgelopen week afgesproken dat we vlak voor we naar Nederland zouden gaan nog een enorme shopping ravage gaan aanrichten in Nürnberg dus komt dit goed van pas:P
Verder hebben we ons buiten werktijd ook goed vermaakt. Afgelopen weekend zijn we naar Nürnberg geweest voor het Volksfest dat werd gehouden. We wilden 's avonds der zijn omdat dan pas goed de sfeer te proeven was maar we zouden eerst wat gaan eten en gaan shoppen dus om 1 uur stapten we op de trein. Wij hadden weer eens geluk want er moest weer net een voetbalwedstrijd worden gehouden tussen nürnberg en Bayern München. Dieh ele trein zat propvol met Duitse voetbalfans die allemaal een zootje bier in de handen hadden en lallend allemaal liedjes aan het schreeuwen waren. En dan al die politie die der bij stond. In Nürnberg stond zelfs de ME paraat om in te grijpen wanneer het uit de hand zou lopen. Best wel freaky eigenlijk want je zal der maar tussen staan. We hebben de rest van de dag lekker geshopt en had echt een koopvirus te pakken. Alleen jammer dat ik het geld niet had.
Ik wilde nieuwe tas, schoenen, jas, broek. Echt verschrikkelijk maarja wat je niet hebt kun je niet uitgeven he.
's Avonds liepen we naar het Volksfest toe dat bij het stadion was opgezet. Nou echt we stonden met open mond. Wat een sfeer was er daar zeg. Een grote kermis met allemaal lichtjes. 2 enorme biertenten waar bands in optraden. 1 liter glazen bier werden der geschonken. Het was echt superleuk. Schijnbaar zagen we er heel erg crimineel uit want onze tassen werden gefouilleerd en we moesten onze paspoorten laten zien. Marieke moest een glazen fles inleveren want als ze binnen was zou ze natuurlijk iedereen de kop in slaan. :p
Maar we hebben het echt naar onze zin gehad. We zijn er de hele avond gebleven en hebben de cultuur opgesnoven. Die duitsers weten wel wat feesten is hoor. Maar snap nog niet waar ze al dat bier en die brezen laten. Ik word persoonlijk misselijk van brezen die zo doordrenkt zijn met boter dat ik ze der van verdacht dat er een pakje boter op is. Marieke lag helemaal scheel toen ze zag dat ik de klontjes boter er vanaf gooide.
Maandag hoorde ik van Klaus (collega) dat er in Bayern 3 primaire levensbehoeften heersen.
Dat is 1. Bier, 2.Brood en 3. Boter.
Nou daar hebben we hier al wel heel veel van gemerkt. Want je wordt hier werkelijk doodgegooid met die dingen. Maar ik kan me der verder wel in vinden hoor.Om een uur of half 12 waren we weer thuis en zijn voor pampers op bed gevallen.
Deze week hadden we ook weer zoiets stoms. Donderdag hadden we een dagje vrij omdat we vandaag moesten werken. Dus dachten wij van mooi kunnen we lekker uitslapen. Hadden afgesproken om half 10 elkaar te treffen dus lekker gaan slapen. Belt de volgende morgen om 8 uur een of andere idioot aan. Ik als een haas naar de deur. Bleek de schoonmaakster voor de eur te staan. Die zei dat ze het wel leuk vond om vandaag te komen en niet op vrijdag. Nou daar waren we blij mee.:S
Dus meteen me aankleden en kamer beetje op orde maken en toen ik snel marieke wakker maken voordat de schoonmaakster daar ook voor de deur stond.
Nou haha marieke was er ook niet zo blij mee om zo vroeg uit bed getrapt te worden. Kun je een keertje uitslapen en dan moet je der nog vroeg uit.
We zijn de verdere dag lekker in Regensburg geweest zu spazieren maar daar hebben we niet veel nieuwe dingen meegemaakt.
Vanavond komen de ouders van Marieke dus moeten we nog maar zien wat we dit weekend allemaal gaan doen. IK vind mijn verhaal voor deze keer wel weer lang genoeg.:)

Veel liefs

van mij.















  • 04 April 2008 - 19:04

    Maarten:

    misschien moet je eens kijken wanneer Bayern München en Nürnberg spelen dan heb je ook niet zoon volle trein
    P.S het zijn wel leuke berichten die je maakt.
    veel succes verder

  • 04 April 2008 - 20:34

    Inge:

    Helemaal geweldig verhaal weer. Proficiat dat je dat examen gehaald hebt en toi toi toi voor de dagen op intensive care. We blijven het volgen.
    Dikke kus
    Inge

  • 06 April 2008 - 17:13

    Eelke:

    hai Skat...

    Wat je er weer een leuk verhaal van gemaakt. Veel dingen gedaan lees ik afgelopen week. Maar ja meeste wist ik al van door de telefoon. Maar altijd leuk om te lezen. En hoe is je weekend vast leuk over al heen hoorde ik van je.
    Spreek je snel..

    kusss... je laiverd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Neumarkt

Nicole

Actief sinds 28 Jan. 2008
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 8272

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 11 Maart 2014

Costa rica

15 Februari 2008 - 15 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: