Und das ist schon meiner dritter Woche!! - Reisverslag uit Neumarkt, Duitsland van Nicole Ranke - WaarBenJij.nu Und das ist schon meiner dritter Woche!! - Reisverslag uit Neumarkt, Duitsland van Nicole Ranke - WaarBenJij.nu

Und das ist schon meiner dritter Woche!!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

07 Maart 2008 | Duitsland, Neumarkt

Jeetje die tijd gaat nu toch wel heel snel als ik het zo bekijk. Naar mijn idee heb ik gisteren mijn laatste berichtje nog op deze site geschreven maar het is al weer een week geleden en er begonnen al mensen over dat het wel eens tijd werd voor nieuwtjes dus hier weer een update.
Ik heb nu net alweer mijn derde week achter de rug en ik weet niet wat het is maar de derde week ging veel beter dan in de 2e week. In de 2e week had ik nogal een dipje te pakken aangezien het naar mijn idee allemaal niet snel genoeg ging en ik miste iedereen heel erg. Ook was ik die hele week alleen omdat marieke haar oma maandag avond was overleden. Dat is op zich al heel rot voor haar maar ook voor haar ouders want die waren de dag daarvoor net gekomen en zouden tot donderdag blijven en Beieren een beetje verkennen. Het plezier was dus maar van korte duur en ze zijn die dinsdag meteen met de auto naar huis gereden. Dat vond ik wel heel rot voor ze. De rest van de werkdagen verliepen allemaal niet zo heel geweldig zoals al eerder vermeld. Waarschijnlijk moest ik toch nog even wennen want vanaf donderdag ging het weer heel goed en had ik er ook weer wat meer plezier in. Vrijdag was ik jammer genoeg niet vrij maar moest ik naar school in Regensburg. Had ik natuurlijk weer het "geluk" dat het regende dat het goot en ik had nog geen paraplu. Naja doorbijten. Na school moest ik een maandkaart halen bij het station. Van te voren had ik al te horen gekregen dat ik een pasfoto mee moest nemen en aangezien ik die niet meer had moest ik er een paar laten maken. Dat was ook geen succes want kon eerst nergens een fotozaak vinden. Dan hebben ze die in Nederland toch wel veel meer. Toen had ik er eindelijk eentje gevonden maar die bleek middagpauze te hebben. ZOuden over 10 minuten weer opengaan dus ik dacht van ik kom zo wel weer terug. Na 10 minuten was die idd weer open, maar eenmaal binnen bleek de fotograaf al bezig met een fotoshoot van iemand dus die secretaresse zei dat het nog wel 20 minuten kon duren. Toen ben ik maar verder gelopen want daar had ik geen zin in. In de galeria (groot warenhuis) uiteindelijk een aantal pasfoto's in een automaat laten maken want ik dacht van beter een half ei dan een lege dop. Foto's zijn niet om over naar huis te schrijven maarja kan der ook niks aan doen. Eenmaal buiten zag ik waar ik al bang voor was. Op de hoek van de straat zag ik nog een fotozaak staan en het was er niet druk. De pech achtervolgde me die dag. Ik ben maar gauw doorgelopen naar het AVV want ik had het wel weer gehad voor die dag. Gelukkig ging dit wel goed. Er stond een aardige vrouw die vroeg wat ik moest hebben. Toen alles klaar stond en ik moest betalen zei ze dat het 28 euro kostte. Ik zo van volgens mij klopt er iets niet en ik vroeg haar zo van is dat om tussen neumarkt en regensburg te reizen. Toen begreep ze het want die 28 euro was alleen om in Regensburg te reizen. Een maandkaart voor mijn traject 131 euro kosten. Dat kwam meer in de richting dus toen heb ik betaald en ben weggegaan. BLij dat dat goed was gegaan. Eigenlijk heb ik die avond niet veel meer gedaan want ik was wel heel moe en de volgende dag zou het wel wat interessanter worden als marieke weer terug kwam dus heb nog even aan de telefoon gehangen en heb op internet rond gehangen. Echt een goede uitvinding dat je series kan bekijken via internet. Kan ik gtst ook nog een beetje bijhouden :D.
's nachts begon het gigantisch te stormen en prettig voelde dat niet want de wind stond precies op mijn raam. Dat gieren is dan echt doodeng. De volgende morgen was het idemdito waardeloos weer en ging het flink tekeer. Ik was nog maar net wakker en had mijn rolluik omhoog gedaan om eens te zien hoe het buiten was. En opeens een flits vlak naast mijn raam en meteen daarop een keiharde knal. Ik zat meteen rechtop in bed. Daarna was het onweer ook meteen weer weg maar dit was wel doodeng. Had mijn hart toch even in mijn keel zitten.
's avonds kwamen marieke en haar paps weer aan in Neumarkt en daarna hebben ze me meteen meegenomen uit eten. Even weg uit de sleur in het woonheim want in het weekend is er eigenlijk nooit iemand.
Mariekes vader trakteerde dus dat was wel heel lief. Ze hebben hier in Neumarkt een heel leuk hip caféetje waar je heel lekker kan eten en waar ze ook prima cocktails hebben. Echt heel gezellig ook. Na het eten zijn we weer naar het wohnheim gegaan en hebben ons even omgekleed om erop uit te gaan. Ik moet zeggen dat je in Neumarkt toch best leuk kan uitgaan. We zijn eerst naar het Sudhaus gegaan. Dit is een partykelder die er wel heel gezellig uitzag en waar ze wel leuke muziek draaide. Hadden we ook nog sjans bij mensen die je liever niet als relatie wilt hebben. Och, dat was wel genant hoor! Marieke had een meid achter zich aan die we eerst voor een jongen hadden gehouden. De hele tijd met ons praten en wilde ons voorstellen aan haar vriendinnen. Ze had zelf een vriendin en die blik van haar, nou die was niet mis. Als blikken konden doden dan zou marieke niet meer rond lopen. Weet ook niet waarom want we deden helemaal niks verkeerd.
Ook had ik sjans met het type duitser dikke Heinrich. Hij was alleen zijn bayerisch kostuum en bockwurst vergeten.
Nee dan ben ik wel heel blij dat ik Eelke heb hoor. Wat een griezel. En ik dacht dat ik die knödelbiljartballen al niet leuk vond. Deze biljartbal was nog erger. Toen hij me te opdringerig werd heb ik marieke maar gevraagd of we even gingen zitten en gelukkig heeft hij dat goed begrepen dat hij beter verder kon zoeken. Na een tijdje begon het sudhaus toch wel leeg te lopen en het was nog maar 1 uur dus ik snap niet hoe die club dan goed kan draaien. Na een tijdje stonden er nog maar 9 mensen ofzo en toen zijn we een andere club gaan verkennen. De volgende club waar we naar binnen gingen was de Berlin club. Deze was wel heel druk en ze draaiden ook leuke muziek, maar toch vonden we de mensen niet zo gezellig als in het sudhaus. Om 3 uur hadden we het ook wel gezien en zijn we naar huis gegaan. Maar we hebben het wel goed naar de zin gehad.
VOlgende dag waren we pas rond 11 uur wakker. We hebben ons daarna snel aangekleed aangezien we met mariekes vader zouden gaan toeren in Bayern. Dat was wel heel erg leuk. Alleen jammer dat het weer niet geheel meewerkte (harde wind en toch nog veel regen) maar dat mocht de pret verder niet drukken. We hebben heel veel leuke dorpjes gezien en kastelen en dan is het op zulke momenten toch wel jammer dat je en geen rijbewijs en geen auto hebt want met de trein of bus kom je daar niet zo snel. Maar hebben het wel super naar ons zin gehad en hoewel we van ongeveer ieder restaurant het menu hadden gelezen zijn we toch uiteindelijk weer terecht gekomen in ons eigen café am Markt, want de vader van Marieke wilde pertinent Wiener schnitzel hebben en naja het smaakt daar allemaal gewoon heel lekker.
Nee dat was echt een heel leuk dagje. Aangezien we de volgende dag alweer om 5 uur op moesten en de vader van marieke de volgende dag weer vroeg naar huis zou rijden hebben we rond 10 uur maar afscheid genomen en zijn gaan slapen.
Eigenlijk viel het werk me deze week echt supermee. Ik had er weer lol in en heb superveel zelfstandig mogen doen. Zo heb ik deze week meerdere mensen gewassen in mijn eentje, heb de bloedsuiker gemeten, heb de rondgang in mijn eentje gedaan, heb eten besteld voor de volgende dag en heb mensen geinjecteerd met heparine. Dat was wel echt super om te doen. Ook heb ik deze week gezien hoe je iemand een klysma geeft, hoe een infuus wordt aangehangen, een katheter wordt ingebracht en eruit wordt gehaald en hoe stomazorg wordt gedaan. Het is echt super hoeveel hier toch mogelijk is.
Ik heb donderdag ook mijn eerste late dienst gehad van kwart voor 12 tot kwart voor 8 's avonds en dat heeft me ook goed bevallen. Eigenlijk gaat de tijd dan nog veel sneller om want je bent constant in de weer en heb die dienst ook weer veel nieuwe dingen geleerd.
Dus voor ik het wist werd ik naar huis gestuurd omdat het tijd was.
Vandaag moest ik er ook redelijk vroeg uit want de poetsvrouw stond op de deur te kloppen.
Marieke bleek nog te slapen dus die schrok zich helemaal wild toen ze de deur open deed. Dat was wel heel grappig.
Die dag zijn we maar een beetje met ons project bezig gegaan aangezien we toch een beetje het gevoel wilden hebben dat we nog iets uitvoerden. Toen we hiermee klaar waren vonden we dat we wel even een uitstapje hadden verdient als ik terug kwam van gesprek. Ik had namelijk feedbackgesprek van mijn begeleider.
Het is toch wel vreemd om dan rond te lopen op de afdeling als je geen dienstkleding aanhebt. Ik had ook toen ik wachtte constant de neiging als de bel ging om meteen op te staan en heen te gaan. Ik kan mijn werk nu al niet meer laten liggen :P
BIj mijn feedbackgesprek was Micha eigenlijk heel positief. Ze zei dat ik me goed inzet, ik veel dingen al snel zelfstandig op neem en dat de communicatie met de patienten steeds beter loopt. Ze had het erover dat ik het met de nieuwe taal en de integratie in het werkveld sehr toll habe gemacht :D
Dus dat hört sich wohl sehr positiv an.:D
Ik dus helemaal vrolijk weer naar mijn kamer toe lopen en hebben we het gevierd in Neumarkt. Morgen hebben we nog niet echt besloten wat we gaan doen aangezien ik morgen de afdeling moet bellen want misschien dat ik nog dit weekend moet werken. Het is namelijk een chaos op het moment met de vele zieke collega's en veel bezette bedden. Dusdat moet ik nog even zien.
Maar ik red het wel :D
Zo tot dusver hier mijn verslag.
En ik wil jullie nog bedanken voor jullie lieve berichtjes en kaartjes :D.
Echt super om die te lezen.

Liefs Nicole





  • 07 Maart 2008 - 19:51

    Inge :

    Hoi Nicole,
    Wat een lekker lang verhaal. Ik vind dat je het geweldig doet.
    Heel erg bedankt voor je kaart.
    Knuffel van Inge en natuurlijk ook lieve groeten van Henk, Thisi en Krinkel.

  • 07 Maart 2008 - 22:22

    Eelke:

    Hai lieverd...

    Wat een leuk verhaaltje heb je er van gemaakt leuk om te te lezen. Veel gedaan en geleerd dus deze week. En eten en stappen erg gezellig niet te veel sjansen he.... met de jongens.

    Groetjes en kuss. je laiverd..

  • 10 Maart 2008 - 22:58

    Diana Kl. Velderman:

    Hoi Nicole,

    Wat heb je al weer veel gedaan! Fijn dat je het op je werk ook steeds leuker begint te vinden!
    Leuk om te lezen, zo blijven wij ook mooi op de hoogte!

    Groetjes en een dikke knuffel van ons allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Neumarkt

Nicole

Actief sinds 28 Jan. 2008
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 8274

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 11 Maart 2014

Costa rica

15 Februari 2008 - 15 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: