Daar ben ik dan!! - Reisverslag uit Neumarkt, Duitsland van Nicole Ranke - WaarBenJij.nu Daar ben ik dan!! - Reisverslag uit Neumarkt, Duitsland van Nicole Ranke - WaarBenJij.nu

Daar ben ik dan!!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

16 Februari 2008 | Duitsland, Neumarkt

hoi allemaal,

Na een lange en hectische treinreis ben ik dan eindelijk in Neumarkt aangekomen.
Op zich verliep de treinreis erg rustig maar het overstappen was altijd maar net kantje boord en vooral in zo'n druk station als Hannover waar iedereen je omver loopt met je grote koffer.
Gelukkig hadden we tijdens de treinreis verder geen vertraging dus we kwamen precies op tijd aan in Neumarkt, waar de herr Bierschneider ons stond op te wachten met zijn perfect gekapte circussirecteur snor:P.
Hij was verder wel heel aardig en deed ook echt zijn best om ons alles zo goed mogelijk te vertellen van de tickets tot aan het appartement tot de stad Neumarkt aan toe. Du dat viel ons allemaal erg mee. Gelukkig sprak hij geen Bayernisch dialect tegen ons want we hadden in de trein al gehoord dat we dit echt niet in een keer gingen bestaan. Het is net russisch.
Maar herr Bierschneider konden we in ieder geval wel goed verstaan.
Ik blijk op de interne afdeling te zijn geplaatst dat ik oo graag wilde, omdat er veel met oncologie wordt gewerkt. Alleen kreeg ik ook te horen dat er jaarlijks wel 400 mensen sterven en daar schrok ik wel een beetje van.
Marieke is op de afdeling chirurgie geplaatst en aan de ene kant vind ye dat wel leuk maar aan de andere kant ook niet omdat het ook een heel lastige afdeling is.
We maken er gewoon het beste van:)
Verder zijn de mensen tot nu toe erg aardig voor ons geweest. Heel hartelijk en gastvrij. Volgens mij kunnen ze op de een of andere manier zien dat we Nederlanders zijn want ze hebben het meteen over die Holländerinnen. Dat vonden we wel grappig :p
Verder kregen we ook ons appartementje te zien. Tot woensdag slaap ik nog bij Marieke op de kamer en daarna krijg ik mijn eigen kamer, dus dat is wel relaxed. Ik hoop wel dat het bed wat beter is dan ik vanacht had want dat matras als je er op ging zitten voel je de vering in je rug prikken en heb je het gevoel dat je op de grond ligt.
Ook heb ik om 11 uur savonds maar besloten om het matras op de grond te leggen want ik sliep op zo#n campingbed en die was al zop brak dat ik er doorheen zakte. Genant genant genant alleen toen we later keken bleek dit al wel vaker te zijn voorgekomen want er waren een heleboel planken met van die rips vastgemaakt.
In ieder geval zag het er niet zo erg veilig meer uit. Verder hebben we het wel goed getroffen want we hebben ons eigen badkamertje en keukentje en we hebben echt een uitzicht waar je u tegen zegt.
Verder hebben we savonds nog even door Neumarkt gelopen alleen was het wel jammer dat er echt geen kip op straat was. Net alsof er geen enkel leuk kroegje of wat dan ook open was. Waarschijnlijk moeten we die nog zien te ontdekken. Er waren wel 2 internetcafe#s maar dat waren zulke sinistere plekken en de computers waren zo slecht dat we weer weg zijn gegaan.
Verder zagen we eigenlijk niet zoveel zo in het donker. :p Dus toen zijn we maar naar huis gegaan.
Daar aangekomen zijn we ook al snel gaan slapen want waren echt doodop.

  • 19 Februari 2008 - 14:08

    Marielle & Klaas-jan:

    hi meis!!
    Heel veel plezier en goed je best doen in het ziekenhuis!! Wij houden eelce wel een beetje in de gaten hoor!!
    xxx
    marielle

  • 01 Maart 2008 - 10:49

    Jaap, Gea En Susan:

    Jaaah gevonden!!! Hoi leuk dat we zo mee kunnen lezen hoe het gaat. Gisteravond even via google earth, je omgeving verkend. Wel grappig trouwens ik heb (eeuwen geleden....) stage gelopen in Newmarket. Dat viel ons gisteavond ineens op. Voor nu groetjes uit een winderig Arnhem!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Neumarkt

Nicole

Actief sinds 28 Jan. 2008
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 8268

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 11 Maart 2014

Costa rica

15 Februari 2008 - 15 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: