De eerste dag op school - Reisverslag uit Neumarkt, Duitsland van Nicole Ranke - WaarBenJij.nu De eerste dag op school - Reisverslag uit Neumarkt, Duitsland van Nicole Ranke - WaarBenJij.nu

De eerste dag op school

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

19 Februari 2008 | Duitsland, Neumarkt

Hoi hoi allemaal,

ondertussen ben ik al weer 3 dagen in Neumarkt/Regensburg en ik moet zeggen dat het me allemaal prima bevalt hier. Ik mis iedereen wel heel erg en ik zie erg tegen het werkelijke stagelopen op straks op de afdeling, maar voor de rest vind ik dat het hier wel prima geregeld is en Regensburg en Neumarkt zijn harstikke leuke steden om te winkelen en rond te kijken. Maandag moesten we voor de eerste keer naar school in Regensburg. Dat was vroeg eruit want we moesten al om 10 uur daar zijn en om op tijd te komen moesten we de trein hebben van 8 uur. Dat betekent half 7 opstaan omdat we ook nog naar het station toe moesten lopen. Dit is allemaal goed gegaan en over school maakten we ons ook niet druk omdat we gister onze werkplannetjes nog even in elkaar hadden gezet dus... Eenmaal in Regensburg was het allemaal niet moeilijk te vinden want we hadden een kaart gekregen waar de route gemarkeerd is. Eenmaal daar werden we ontvangen door Alof en Hanna.
Even later kwam ook de rest binnen dus toen hebben we nog een beetje bijgekletst. Als we al die verhalen zo hoorden hadden we het wel goed voor elkaar. Op school was er niet echt veel aan. Er werd een beetje verteld over de projecten en intervisie en wat er van ons werd verwacht maar dat was niet echt bijster interessant.
We kregen ook warm eten tussen de middag dat ik nog steeds erg wennen vind en niet zo goed tegen kan. Op zondag hadden we iets heel vies gehad namelijk knodel met rode kool en een soort karbonade, maar die knodel was toch zo smerig. Het leek net een slijmerige snottenbal. Ook was het nog eens helemaal doordrenkt met jus. Wat wij in Nederland meestal eten aan hoeveelheid soep eten ze daar aan jus. Niet meer doen dus want we waren er de hele dag nog ziek van. Maandag hadden we veel lekkerder eten. Het leek een soort ovenschotel met peentjes en salade en een stuk rollade. Dat was op zich wel lekker. Na school zijn we weer lekker de toerist uit gaan hangen want we hadden echt schitterend weer. We hadden nog aan Alof gevraagd waar de donau lag en die beroemde brug en hij zei kijk maar even door het raam en wat zagen we: ja hoor de donau die een paar meter verder stroomde en de brug in de verte. Wij meteen een foto momentje ingelasd op de brug en zijn toen de stad ingegaan. Daar hebben we nog een beetje rondgelopen en geshopt. Ik blijf het een leuke stad vinden. Omdat we nog geen printmogelijkheid hadden ontdekt heb ik nog even snel een usb stick gescoord en toen zijn we omdat we vonden dat we het wel hadden verdiend nog even een sorbet gaan eten. Je moet er wel van genieten he;) en we waren ook wel zenuwachtig voor morgen.
Rond 6 uur zijn we op de trein weer gestapt en hebben we de avond verder rustig doorgebracht. De volgende morgen moesten we weer vroeg op dus zijn we na eventjes met het thuisfront te hebben gebeld maar gaan slapen.